Regeneracja głowic silników spalinowych (czterosuwowych)

 
       Do najbardziej zawansowanych technologicznie, a zarazem do najdroższych elementów nowoczesnego 
silnika czterosuwowego zalicza się głowica. 

       Technologia 3, 4 i 5-zaworowa oraz regulacja hydrauliczna luzów zaworowych, w znacznym stopniu 
utrudniła proces naprawy głowic. Dzięki najnowszej 
technologii, a także nowoczesnym materiałom, z tych 
samych pojemności co niegdyś dziś uzyskuje się olbrzymie 
moce. Pojemność 1600ccm daje nam już możliwość uzyskania 
z  silnika moc ok.150KM.
       Wysokie koszty nabycia nowoczesnej głowicy są główną 
przyczyną, dla której warto zdecydować się na profesjonalną 
regenerację uszkodzonych elementów głowicy.

Bernard i Dariusz Ceglińscy
Zakres regeneracji głowic, które wykonuje nasz Zakład, jest bardzo wszechstronny. 
Do najczęściej wykonywanych czynności należą:

  • frezowanie i docieranie gniazd zaworowych

  • wymiana gniazd i prowadnic zaworowych

  • planowanie i szlifowanie głowic aluminiowych 
    i żeliwnych

  • szlifowanie zaworów

  • sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego 
    głowic aluminiowych i żeliwnych

  • sprawdzanie szczelności gniazd zaworowych

  • obróbka spawanych elementów głowic 

       Główną czynnością ( najważniejszą i najbardziej czasochłonną ) jest dokładne zweryfikowanie 
głowicy pod kątem uszkodzeń mechanicznych i pęknięć wewnątrz głowicy. 
       Koniecznością w przypadku głowic silników chłodzonych cieczą jest ciśnieniowe sprawdzenie 
szczelności płaszcza wodnego. Czynność ta, po starannym umyciu głowicy, jest wykonywana 
w specjalistycznym urządzeniu do prób ciśnieniowych firmy Piccinotti.

Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy




Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy


       Po wnikliwej weryfikacji określającej uszkodzenia i stopień zużycia elementów głowicy, przystępuje się do regeneracji. Praktycznie odstąpienie od regeneracji jest uzasadnione jedynie w wyjątkowych sytuacjach.

 Galeria obrazów

Demontaż głowicy Mycie głowicy w automatycznej myjni ciśnieniowej Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego głowicy Wytaczanie gniazd zaworowych

Gniazda zaworowe głowicy

Regeneracja głowicy po spawaniu

Szlifowanie powierzchni głowicy

Regulacja luzów zaworowych

Proszę zaznaczyć wybraną ikonę