Regeneracja głowic
silników spalinowych (czterosuwowych)
|
Do najbardziej zawansowanych technologicznie, a
zarazem do najdroższych elementów nowoczesnego
silnika czterosuwowego zalicza się głowica.
|
Technologia
3, 4 i 5-zaworowa
oraz regulacja hydrauliczna luzów zaworowych, w znacznym stopniu
utrudniła proces naprawy głowic.
Dzięki najnowszej
technologii, a także nowoczesnym materiałom, z tych
samych pojemności co niegdyś
dziś uzyskuje się olbrzymie
moce. Pojemność 1600ccm daje nam już możliwość uzyskania
z silnika
moc ok.150KM.
Wysokie koszty nabycia nowoczesnej głowicy
są główną
przyczyną, dla której warto zdecydować się na
profesjonalną
regenerację uszkodzonych elementów głowicy.
|
|
Zakres regeneracji głowic, które wykonuje nasz Zakład, jest bardzo wszechstronny.
Do najczęściej wykonywanych
czynności należą:
|

|
-
frezowanie i docieranie
gniazd zaworowych
-
wymiana gniazd i prowadnic
zaworowych
-
planowanie i szlifowanie głowic
aluminiowych
i żeliwnych
-
szlifowanie zaworów
-
sprawdzanie szczelności płaszcza
wodnego
głowic aluminiowych i żeliwnych
-
sprawdzanie szczelności
gniazd zaworowych
-
obróbka spawanych elementów
głowic
|
|
Główną czynnością
( najważniejszą i
najbardziej czasochłonną ) jest dokładne zweryfikowanie
głowicy pod kątem uszkodzeń mechanicznych i pęknięć wewnątrz głowicy.
Koniecznością w przypadku głowic silników
chłodzonych cieczą
jest ciśnieniowe sprawdzenie
szczelności płaszcza wodnego. Czynność
ta, po starannym umyciu głowicy, jest wykonywana
w specjalistycznym urządzeniu
do prób ciśnieniowych firmy Piccinotti.
|
|
Po wnikliwej weryfikacji określającej
uszkodzenia i stopień zużycia elementów głowicy, przystępuje się do
regeneracji. Praktycznie odstąpienie od regeneracji jest uzasadnione
jedynie w wyjątkowych sytuacjach.
|