Szlifowane wały w zależności od
gabarytów wykonywane są na różnych maszynach.
Zdjęcie górne przedstawia wał
korbowy do samochodu Liaz o wadze
ok 90 kg i dł.120 cm, obok widać wał do
Poloneza kilkakrotnie mniejszy i lżejszy.
Mimo różnych gabarytów dokładności
są identyczne.
Wykonanie właściwe pracy wymaga
dwóch wysokiej klasy maszyn są to:
wytaczarka i honownica. Pierwsza wytacza
otwór w cylindrze na żądany wymiar,
druga nadaje odpowiedni rysunek na
powierzchni cylindra zapewniając
utrzymywanie się na gładzi filtru
olejowego chroniącego przed zatarciem
tłoka. Wymogi stawiane przez konstruktorów
silników są bardzo wysokie a dokładności są rzędu 0.01mm.
Wykonywane są następujące usługi:
Szlifowanie bloków silników rzędowych skośnych
i
równoległych
Szlifowanie cylindrów chłodzonych powietrzem
i cieczą
Tulejowanie bloków i cylindrów
Wykonywanie tulei mokrych
i suchych
Wytaczanie otworów o śr. 60-180 mm
Aby wyobrazić sobie o jakich
dokładnościach jest mowa należy porównać
wymaganą tolerancję do grubości włosa, który jest trzykrotnie grubszy.
Między innymi wysokie
normy zobligowały naszą firmę do ciągłej wymiany
parku maszynowego na nowocześniejszy a
zarazem i lepszy. Dostosowanie się
naszej firmy do takich wymogów, gwarantuje naszym
klientom otrzymanie
wyrobu finalnego o najwyższej jakości co gwarantuje przebiegi silnika
częstokroć przewyższające gwarancje fabryczne.
Materiały używane do tulejowania bloków posiadają najwyższy
atest
ISO 9000-9002.
Jedną z bardziej istotnych czynności
wykonywanych podczas
naprawy głównej silnika
jest operacja związana z ułożyskowaniem wałka
rozrządu w korpusie silnika.
Wykonanie tej operacji gwarantuje utrzymanie
właściwego ciśnienia oleju w całym silniku,
a w szczególności zapewnia właściwe smarowanie
wału korbowego wraz z panewkami.
Z reguły czynność naprawy
polega na:
wymianie tulejek wałka rozrządu
rozwierceniu tulejek na wymiar
naprawczy
przeszlifowaniu elementów
tocznych wałka rozrządu
Niekiedy producent nie przewiduje tego rodzaju
rozwiązanie. Aby temu zaradzić dostosowujemy
kadłuby do możliwości wymiany tulejek pod wałek
rozrządu, stosując łożyska ślizgowe lub tulejki
z brązu ołowiowego bądź stopu aluminium.
Regenerujemy główki korbowodów do
samochodów osobowych, ciężarowych
oraz ciągników
Wszystkie korbowody tulejowane są na
bazie oryginalnych
tulejek fabrycznych, a jeśli
takie nie są w naszym posiadaniu, to na bazie
taśm
kompozycyjnych WŁŚ Bimet S.A.,
jedynego producenta na rynku polskim łożysk
ślizgowych.
W przypadku awarii korbowodu (zatarcie pod panewką)
wykonujemy pełną
regenerację gniazda pod panewkę
Wykonujemy kompleksową naprawę głowic
do pojazdów zasilanych benzyną jak i olejem
napędowym (Diesla).
Zakres prac jest bardzo rozległy i obejmuje m.in.:
Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych
Wymianę prowadnic zaworowych
Wymianę gniazd zaworowych
Przerabianie zaworów do nietypowych silników
Szlifowanie zaworów
Planowanie głowic aluminiowych
Szlifowanie głowic żeliwnych
Szlifowanie głowic Diesla
Wymianę uszczelniaczy zaworowych
Sprawdzanie szczelności gniazd zaworowych
Sprawdzanie szczelności płaszcza
wodnego
głowic aluminiowych i żeliwnych
Gniazda i prowadnice zaworowe
wykonywane są z najwyższej klasy
surowców dostarczanych przez jednego
z największych producentów
europejskichWSM "Krotoszyn" SA
z normą jakości ISO 9000-9002.