Główna działalność zakładu to kompleksowa 
obróbka silników
w zakresie:

Szlifowanie wałów szlifowania wałów korbowych
Szlifowanie bloków szlifowania bloków 
cylindrowych szlifowania tulei 
cylindrowych tulejowania 
bloków cylindrowych
Bernard Cegliński
Ułożyskowanie wałków rozrządu ułożyskowania wałków rozrządu
Regeneracja główek korbowodowych regeneracji korbowodów
regeneracji  główek korbowodowych 
regeneracji gniazd panewek w korbowodach 
geometrii korbowodów
Naprawa głowic napraw głównych głowic
sprawdzania szczelności płaszcza wodnego głowic aluminiowych i żeliwnych
sprawdzania szczelności gniazd zaworowych
frezowania i docierania gniazd zaworowych
szlifowania zaworów
wymiany gniazd zaworowych
wymiany prowadnic zaworowych
planowania i szlifowania powierzchni głowic
regulacji luzów zaworowych - dot. głowic z regulacją na płytkach

 


Szlifowanie wałów korbowych

Szlifowanie wałów korbowych do:
  • samochodów osobowych
  • samochodów ciężarowych
  • motorów
  • ciągników
  • maszyn i agregatów spalinowych

 

Szlifowanie wału korbowego samochodu Liaz
Szlifowanie wału korbowego samochodu Polonez

     Szlifowane wały w zależności od 
gabarytów wykonywane są na różnych maszynach.
     Zdjęcie górne przedstawia wał 
korbowy do samochodu Liaz o wadze 
ok 90 kg i dł.120 cm, obok widać wał do 
Poloneza kilkakrotnie mniejszy i lżejszy. 
     Mimo różnych gabarytów dokładności 
są identyczne.

 

Powrót do góry Powrót do góry

Szlifowanie bloków i cylindrów

     Wykonanie właściwe pracy wymaga 
dwóch wysokiej klasy maszyn są to: 
wytaczarka i honownica. Pierwsza wytacza 
otwór w cylindrze na żądany wymiar, 
druga nadaje odpowiedni rysunek na 
powierzchni cylindra zapewniając 
utrzymywanie się na gładzi filtru 
olejowego chroniącego przed zatarciem 
tłoka. Wymogi stawiane przez konstruktorów 
silników są bardzo wysokie a dokładności są rzędu 0.01mm.
Korpus silnika na wytaczarce
Wytaczanie otworu cylindrowego

Wykonywane są następujące usługi:

  • Szlifowanie bloków silników rzędowych skośnych 
    i równoległych

  • Szlifowanie cylindrów chłodzonych powietrzem 
    i cieczą

  • Tulejowanie bloków i cylindrów

  • Wykonywanie tulei mokrych 
    i suchych

  • Wytaczanie otworów o śr. 60-180 mm

     Aby wyobrazić sobie o jakich dokładnościach jest mowa należy porównać 
wymaganą tolerancję do grubości włosa, który jest trzykrotnie grubszy. 
Między innymi wysokie normy zobligowały naszą firmę do ciągłej wymiany 
parku maszynowego na nowocześniejszy a zarazem i lepszy.  Dostosowanie się 
naszej firmy do takich wymogów, gwarantuje naszym klientom otrzymanie 
wyrobu finalnego o najwyższej jakości co gwarantuje przebiegi silnika 
częstokroć przewyższające gwarancje fabryczne.
     Materiały używane do tulejowania bloków posiadają najwyższy atest 
ISO 9000-9002.

 

Powrót do góry Powrót do góry

Ułożyskowanie wałków rozrządu

           Jedną z bardziej istotnych czynności 
wykonywanych podczas naprawy głównej silnika 
jest operacja związana z ułożyskowaniem wałka 
rozrządu w korpusie silnika.

     Wykonanie tej operacji gwarantuje utrzymanie
 właściwego ciśnienia oleju w całym silniku, 
a w szczególności zapewnia właściwe smarowanie  
wału korbowego wraz z panewkami. 

 

Rozwiercanie bloku pod wałek rozrządu

Tulejowanie korpusu w silniku, gdzie regeneracja nie jest fabrycznie przewidywana

Z reguły czynność naprawy  polega na:

  • wymianie tulejek wałka rozrządu

  • rozwierceniu tulejek na wymiar naprawczy

  • przeszlifowaniu elementów tocznych wałka rozrządu

       Niekiedy producent nie przewiduje tego rodzaju 
rozwiązanie. Aby temu zaradzić dostosowujemy 
kadłuby do możliwości wymiany tulejek pod wałek 
rozrządu, stosując łożyska ślizgowe lub tulejki 
z brązu ołowiowego bądź stopu aluminium.

 

Powrót do góry Powrót do góry

Regeneracja korbowodów

     Regenerujemy główki korbowodów do
samochodów osobowych, ciężarowych
oraz ciągników

     Wszystkie korbowody tulejowane są na 
bazie oryginalnych tulejek fabrycznych, a jeśli 
takie nie są w naszym posiadaniu, to na bazie 
taśm kompozycyjnych WŁŚ Bimet S.A., 
jedynego producenta na rynku polskim łożysk 
ślizgowych.

Roztaczanie główki korbowodu

     W przypadku awarii korbowodu (zatarcie pod panewką) wykonujemy pełną 
regenerację gniazda pod panewkę

 

Powrót do góry Powrót do góry

 

Kompleksowa naprawa głowic

Wykonujemy kompleksową naprawę głowic 
do pojazdów zasilanych benzyną jak i olejem 
napędowym (Diesla).
Zakres prac jest bardzo rozległy i obejmuje m.in.:

  • Frezowanie i docieranie gniazd zaworowych

  • Wymianę prowadnic zaworowych

  • Wymianę gniazd zaworowych

  • Przerabianie zaworów do nietypowych silników

  • Szlifowanie zaworów

Wytaczanie gniazd głowicy
Szlifowanie zaworu głowicy
  • Planowanie głowic aluminiowych

  • Szlifowanie głowic żeliwnych

  • Szlifowanie głowic Diesla

  • Wymianę uszczelniaczy zaworowych

  • Sprawdzanie szczelności gniazd zaworowych

  • Sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego 
    głowic aluminiowych i żeliwnych 

Gniazda i prowadnice zaworowe 
wykonywane są z najwyższej klasy 
surowców dostarczanych przez jednego 
z największych producentów  
europejskich
WSM "Krotoszyn" SA 
z normą jakości ISO 9000-9002.
Szlifowanie powierzchni głowicy

 

Powrót do góry Powrót do góry